dilluns, 12 de juny de 2017

O ET MOUS, O CADUQUES

Existeixen diferents maneres de renovar i compartir coneixement.

A una entrada anterior vam fer referència a l'Edcamp STEAM la tarda en que va tenir lloc la clausura de la STEAM conference 2017, sense explicar gaire més. Avui volem solucionar aquesta injustícia i aprofitar per explicar algunes opcions per renovar coneixements que han aparegut darrerament.

Els Edcamps.

Actualment hi ha una gran inquietud sobre l'educació i com ha de ser aquesta per formar aquells que hauran d'enfrontar-se a reptes futurs, alguns ja coneguts. Els edcamps són espais on tots els agents educatius poden aportar allò que creuen que altres aprofitaran, o recollir aquells coneixements que es comparteixin. Encara que la majoria de participants a un edcamp són docents, les portes no es tanquen a tots aquells que vulguin aportar o aprendre.

A la majoria d'edcamps apareixen, entre els temes a tractar, diferents aspectes relacionats amb la tecnologia digital, el pensament computacional, la programació i la robòtica però hi ha hagut dos específics; d'una banda l'Edcamp STEAM, on es van poder tractar els temes de l'STEAM conference d'una forma més propera; i d'una altra l'Edcamp Sant Martí orientat específicament a la programació i la robòtica educatives.

Els Meetups.

La paraula vol dir "quedar" (amb algú) i aquesta és la finalitat d'aquests esdeveniments on un grup de gent pot quedar per compartir aprenentatges.

Anteriorment hem dedicat entrades al primer i segon ScratchEd Meetups catalans, dedicats a l'ensenyament-aprenentatge amb robòtica i programació; però existeixen relacionats amb qualsevol interès que es pugui tenir.

O et mous...

Existeixen altres formes de renovar el coneixement, algunes més específiques per docents (com l'Innobar) o d'altres col·lectius, com el Hack&Beers de seguretat informàtica. El que cal que tots tinguem cada vegada més clar és que només renovant el coneixement que tenim, i compartint allò que fem amb els altres podrem avançar en un present sovint massa incert.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada