diumenge, 29 de maig del 2016

#JPRE 2016 LA NOSTRA INTERVENCIÓ

Vam explicar què fem a l'escola en programació i robòtica.

La setmana passada us explicàvem com vam viure les Jornades de Programació i Robòtica, des del punt de vista de qui va a escoltar les novetats i experiències que es presenten. En aquesta ocasió us volem parlar del que va suposar presentar el que fem a l'escola a altres docents, per part de dos dels responsables de la implantació de la programació i la robòtica a l'escola.

La intenció de fer la presentació no era una altra que intentar tornar una part del que hem rebut en el temps que portem anant a aquestes jornades. Moltes de les idees que hem dut a terme, sigui de forma continuada al llarg del curs, o puntualment per algun esdeveniment han sorgit directament de les jornades d'anys anteriors, o de persones conegudes en aquell moment. Per aquest motiu, aquest any volíem oferir la nostra experiència en el procés d'implantació d'un projecte de programació i robòtica d'Infantil a Secundària.

Vam parlar de com passem de la seqüenciació a Infantil i Cicle Inicial (fletxa endavant, fletxa endavant, dreta, fletxa endavant...) a la programació a Cicle Mitjà (introduint valors als moviments i procediments). Els vam explicar com a cinquè comencen a fer Scratch i a la ESO ara estem per S4A. També vam dir que gran part del professorat de l'escola s'havia format en Scratch i que uns quants ho feien aquest any en S4A i App inventor. La promoció que fem de la programació i la robòtica a tots els àmbits de l'escola també va tenir el seu moment a la presentació, les portes obertes per a pares i mares, els tastets i reptes a l'hora del pati, aquest blog i el joc de Nadal (on tothom pot intervenir).

Vam acabar parlant del futur, on vam plantejar els possibles canvis. Encara que no estan tancats, pretenem diversificar alguns aspectes del projecte actual de manera que la programació i la robòtica permeti a cada vegada més nois i noies de l'escola potenciar el que acostumem a resumir com a pensament computacional.

En el torn de preguntes ens van plantejar la possibilitat d'utilitzar una versió d'Snap! en lloc d'S4A per introduir als nois en la programació de plaques. Encara que en un principi no ho teníem previst, els comentaris ens van semblar prou interessants com per a tenir-ho present de cara al proper curs. A més d'algunes altres preguntes de tipus tècnic, la qüestió que més ens va sorpendre va ser la que feia referència a com havíem motivat a la resta del claustre. Van quedar molt sorpresos de saber que no havíem fet res especial, que el professorat implicat en el projecte en tots els nivells, ho va fer per que creia que la programació i la robòtica és una bona opció per als seus alumnes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada