dilluns, 14 de març de 2016

ESCOLES DIGITALMENT COMPETENTS

La setmana passada va tenir lloc l'iTworldEdu.

Organitzat per Edutech, una agrupació de diferents empreses, va tenir lloc un dels esdeveniments de referència en el sector tecnològic educatiu. Durant dilluns i dimarts, docents de la nostra escola i del Regina Carmeli de Rubí, ens vam unir a altres 1.000 participants per conèixer noves tecnologies i metodologies educatives que ajudin als nostres nois i noies a estar el millor preparats possibles pel futur en el que viuran.

El futur té un nom: VUCA.


Sigles en anglès de Volatilitat, Incertesa, Complexitat i Ambigüitat. Els elements que defineixen l'entorn en el que, cada vegada més, haurem de viure segons el Dr Marina, responsable de la càtedra Universidad Antonio Nebrija sobre Inteligencia ejecutiva y educación. En la mateixa línia un altre dels ponents, el Dr Trujillo de la Universitat de Granada, ens recordava que aquesta incertesa també està a les aules. La seva ponència tractava sobre la visió de l'ensenyament per competències que promouen les administracions.

Ja convivim en un món altament tecnològic.

Ens ho recordava Rosa Liarte, una professora d'història malaguenya que les utilitza per treballar amb els seus alumnes combinant la innovació tecnològica i educativa.

Per mostrar com han canviat de ràpid les coses en poc temps ens mostrava una imatge de l'anunci del nou Papa Benet XVI al 2005 (cerqueu qui té telefon movil) i la del Papa Francesc al 2013 (trobeu algú sense aparell?). Aquest ús fora de l'escola (130 - 200 minuts al dia) contrasta amb la mitja hora diària que utilitzen de mitjana les tecnologies al centre. Aquesta situació provocarà el que Francesc Pedró (Cap de Secció d'Assessorament en Polítiques Sectorials i Tecnologies de la Informació i la Comunicació de la UNESCO) va definir com "la tempesta perfecta" -El moment en que caldrà sincronitzar els usos que es fan dintre i fora de l'aula.

Els docents, preparats digitalment.

Aquest entorn canviant, on les tecnologies tindran un paper important, demana docents que siguin referents tecnològics, pel que caldrà que acreditin la seva competència digital.

Bones pràctiques d'empreses i centres.

Al llarg dels dos dies també vam poder conèixer algunes de les novetats en tecnologia educativa i les experiències més innovadores d'alguns centres, explicades per docents i alumnes que les han dut a terme.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada